Ilkka Oksala johtajaksi EK:hon

Ilkka Oksala

Suomen Apteekkariliiton toimitusjohtaja Ilkka Oksala on nimitetty Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n johtajaksi loppuvuodesta 2014 alkaen. Johtajan vastuualueena ovat työelämän lainsäädäntö, koulutus ja yritysturvallisuus.

Oksala on työskennellyt Apteekkariliiton toimitusjohtajana vuodesta 2010 ja sitä ennen valtiosihteerinä sosiaali- ja terveysministeriössä, jossa hän on toiminut myös neuvottelevana virkamiehenä. Koulutukseltaan Ilkka Oksala on oikeustieteen kandidaatti.

– Ilkka Oksalalla on vahva yhteiskunnallinen kokemus ja osaaminen työelämään liittyvästä sääntelystä, EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies kertoo.

– Hänellä on laaja näkemys yrityksiin vaikuttavasta lainsäädännöstä, mikä auttaa luomaan yrityksille entistä parempaa ja kilpailukykyisempää toimintaympäristöä ja tukee niiden menestystä.

– Suomalaisten hyvinvointi perustuu siihen, että työnteko ja yrittäminen Suomessa kannattaa. Vain menestyvät yritykset voivat tarjota työtä, siksi hyvinvointi perustuu menestyviin yrityksiin, EK:n tuleva johtaja Ilkka Oksala sanoo.

– Haluan olla mukana vaikuttamassa siihen, että yritystoiminnan edellytykset ovat Suomessa parhaat mahdolliset.

Lisätietoja:
Jyri Häkämies, puh. 09 4202 2400
Ilkka Oksala, puh. 050 301 8590

Kommentit 3

3 vastausta artikkeliin Ilkka Oksala johtajaksi EK:hon
  1. jari sanoo:

Osallistun heti palkkatalkoisiin kun Suomen järjetön sosiaaliavustusjärjestelmä on purettu.En halua osallistua maahanmuuttajien rahoittamiseen palkkatuloillani.Tänään tveessä puihuitte 5% palkka-alesta.Se ei vaikuta mihinkään koska työnantajat eivät palkkaa kuitenkaan lisää työntekijöitä.Pidän koko ajatusta työntekijöiden sumuttamisella.

2. Esa sanoo:

Hei pelle, tämänpäiväinen juttu ei ole lakko vaan poliittinen mielenilmaus. Miksi valehtelet suorassa lähetyksessä TV1:llä?

3. Tarja Tammilaakso sanoo:

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin, mutta nyt vain asia sama mutta päivämäärä 23.22.2015 eli peli jatkuu: Ei mitään tietoa miten asiat on työläisillä. Hyvä sitä on puhua, kun palkka on kymppitonneja ja miten on niin hyvä tekemään että voi saada sellaista palkkaa. Ettekö tiedä, että jos kaikki työläiset menevät lakkoon, ette pärjää ilman meitä: Katselkaa vähän nenäänne pidemmälle.