EK: SAK:n uhkaus on vastuuton

Nyt käytävissä yhteiskuntasopimusneuvotteluissa pyritään turvaamaan Suomessa tehtävän työn kilpailukyky ja suomalaisten työpaikat. Näiden neuvottelujen vaarantaminen Postin työkiistan vuoksi on EK:n mielestä vastuutonta.

Posti on digitaalisen muutoksen vuoksi joutunut vaikeaan asemaan. Postin työehtosopimus on jäykkä ja estää Postin mahdollisuuden menestyä alati kiristyvässä kilpailussa.

Nyt käytävissä työehtosopimusneuvotteluissa Posti pyrkii ratkaisuun, joka parantaa sen kilpailuedellytyksiä ja sitä kautta turvaa Postin työntekijöiden työpaikat.

– Näitä neuvotteluja käydään valtakunnansovittelijan johdolla. EK ei pidä perusteltuna, että tämän riidan ulkopuoliset toimijat ryhtyvät saartotoimenpiteillä tai muilla vastaavilla toimilla vaikuttamaan työehtosopimusneuvotteluihin, toteaa EK:n johtaja Ilkka Oksala.

Lisätietoja:

Kommentit 1

Yksi vastaus artikkeliin EK: SAK:n uhkaus on vastuuton
  1. Ossi Inkinen sanoo:

Olen haastanut Postin johdon kuukauden mittaiseen TYÖ RUPEAMAAN opetan kuusi piiriä kolmepäivää per piiri ”resurssi pulan”takia pari piiriä pääsevät hoitamaan kartta kädessä. Ylitöistä pääsevät kirjaamaan kirjallisen ilmoituksen(anomuksen) missä pitää perustella miksi meni yli. paras päivä tulee oleen 14 tuntia 350 kilometriä ilman taukoja sisältäen kaksi jakopiiriä esitöineen. Mutta HYVIEN TAPOJEN VASTAISESTI nämä”HERRAT” eivät noteeraa haastetta. No onneksi olen myös postin asiakas ja voin hymyssä suin mennä golffaamaan kirkkonummelle missä on postin osake ASIAKKAILLE