Hanna Laurén valittu EK:n kauppapolitiikan johtajaksi

19.12.2019

Hanna Laurén on valittu Elinkeinoelämän keskusliiton kauppapolitiikan johtajaksi. Laurén toimii tällä hetkellä Finnairilla markkinoille pääsystä ja ilmailupolitiikasta vastaavana johtajana.

Aiemmin Laurén on toiminut muun muassa johtajana Hill+Knowltonilla, European External Action Servicen asiantuntijana Keski-Amerikassa ja Quintus Public Affairsin konsulttina Lontoossa. Laurén on valmistunut maisteriksi sekä Kentin että Wienin yliopistoista pääaineinaan politiikan tutkimus ja kansainväliset suhteet.

– Hannalla on kansainvälinen yritystausta ja hän vahvistaa EK:n kauppapoliittista osaamista, mikä hyödyttää suomalaisyrityksiä tässä kansainvälisesti jännittyneessä tilanteessa, toteaa EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies.

– Iloitsen päästessäni tarkastelemaan maailman kaupan muuttuvaa dynamiikkaa jälleen uudesta näkökulmasta. Suomen ulkomaankaupassa puhaltavat nyt voimakkaat sivutuulet. Haluan auttaa suomalaista elinkeinoelämää navigoimaan niissä entistä paremmalla menestyksellä, toteaa EK:n tuleva kauppapolitiikan johtaja Hanna Laurén.

Laurén aloittaa tehtävässään 1. maaliskuuta 2020.