Petri Vuorio EK:n yrittäjyydestä ja elinkeinopolitiikasta vastaavaksi johtajaksi

EK:n johtaja Petri Vuorio on nimitetty Elinkeinoelämän keskusliiton yrittäjyydestä ja elinkeinopolitiikasta vastaavaksi johtajaksi 1.1.2021 alkaen. Vuorio seuraa tehtävässään Jouni Hakalaa, joka siirtyy TT-säätiön asiamieheksi.

– Petri Vuoriolla on vahva elinkeinopoliittinen tausta ja osaamista niin kotimaassa kuin EU:ssa. Suomi tarvitsee yrittäjyyteen perustuvan jälleenrakennusohjelman ja Petrin johdolla EK haluaa olla sitä vahvasti tekemässä. Yrittäjän poikana ja itsekin entisenä yrittäjänä Petri ottaa paikkansa EK:n yrittäjien edustajana, sanoo EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies.

– Yrittäjyyden ja omistajuuden toimintaedellytysten vahvistaminen ovat keskeisimpiä tekijöitä Suomen talouden nousu-uralle palauttamisessa ja siellä pitämisessä. Arvostan mahdollisuutta päästä edistämään suomalaisyritysten ja Suomen menestystä yhdessä EK:n vahvan jäsenverkoston kanssa, sanoo EK:n yrittäjyydestä ja elinkeinopolitiikasta vastaava johtaja Petri Vuorio.

Vuorio on työskennellyt EK:ssa vuodesta 2016. Ennen EK:ta Vuorio on toiminut useissa rahoitusalan tehtävissä muun muassa Handelsbankenin Suomen suurasiakasyksikössä johtajana ja Swedbankin kansainvälisen yrityspankkitoiminnan johtajana Pietarissa. Lisäksi hän on toiminut urallaan myös start-up- ja työnantajayrittäjänä.