Kampanja haastaa työnantajat kesätyötalkoisiin

Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä. EK on kampanjassa mukana toista vuotta asiantuntijaorganisaationa.

Suomen lasten ja nuorten säätiön (SLNS) kampanja muistuttaa, että kesätyöpaikka on nuorelle arvokas tilaisuus kehittää työelämävalmiuksiaan. Samalla kesätyö on tärkeä ensikohtaaminen työnantajan ja tulevan työntekijän välillä.

Perjantaina 25.1. käynnistynyt kampanja järjestetään nyt kolmatta kertaa. Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanja tukee työnantajia työnantajamaineen rakentamisessa ja nuorten kohtaamisessa. Mukaan kampanjaan ovat tervetulleita kaikki työnantajat, jotka ovat kiinnostuneita kehittämään vastuullista suomalaista kesätyökulttuuria. Kampanjassa esitellään hyvän kesätyön periaatteet, joiden avulla sekä kesätyöntekijä että työnantaja hyötyvät enemmän kesätyökokemuksesta.

Kampanjan tämän vuoden keulakuva on Fazerin konsernijohtaja Karsten Slotte. Viime vuonna kasvot kampanjalle antoi EK:n hallituksen silloinen puheenjohtaja Ole Johansson. Vastuullisin kesätyönantaja palkitaan elokuussa.

Lisätietoja:

Vastuullinen kesäduuni 2013
Anne Virtanen, Suomen lasten ja nuorten säätiö, puh. 040 740 8877

Kommentit

Kommentoi