EK hyvin esillä mediassa 2019

EK:n viestinnän tavoitteina vuonna 2019 oli monipuolistaa kuvaa EK:sta sekä muuttaa viestinnän sävyä uudistavaksi ja ratkaisukeskeiseksi. EK näkyi julkisuudessa vuonna 2019 hyvin. Olimme viime vuoden aikana esillä 7 911 verkko- ja printtiartikkelissa.

EK:n toiminnan monipuolisuus näkyi osumissa. Vuotta sävytti luotettavien taloustietojemme lisäksi mm. Brexit ja kauppapolitiikan käänteet, vaalit ja uuden hallituksen hallitusohjelma, liittokierros ja etenkin syyskauden lakot, kuntaranking ja yrittäjyys, osaajapula ja työperäinen maahanmuutto, perustaidot ja jatkuva oppiminen sekä yhä vahvemmin ilmastoasiat. Pidimme esillä läpi vuoden perustaitoihin kuuluvaa lukutaitoteemaa mm. OperaatioAnkka-kampanjalla ja sen lokakuisessa ruotsinkielisessä vaiheessa. Teimme luonnollisesti yhteistyötä eri toimijoiden, mm. palkansaajakeskusjärjestöjen kanssa.

Eri vastuualueiden asiantuntijamme olivat vuoden aikana omalla asiantuntemuksellaan hyvin esillä sekä Ylen että MTV:n uutis- ja ajankohtaisohjelmien televisio- ja radio-ohjelmissa: yhteensä lähes 150 kertaa, lähes joka viikko ja toisinaan jopa useita kertoja vuorokaudessa.

Asiantuntijoilla on ollut tärkeitä kasvokkain tapahtuneita kohtaamisia reilu 250 kertaa omissa mediataustoituksissamme ja -seminaareissamme, joihin on osallistunut 193 eri toimittajaa. Lisäksi tavattiin myös useasti muita median edustajia.

Vuoden 2019 mediaosumavertailussa Suomen Yrittäjiin ja Keskuskauppakamariin EK erottuu selvästi: osuutemme on lähes puolet (49,7 %). Suomen Yrittäjien osuus oli 33 % ja Keskuskauppakamarin 17,3 %.

Kommentit

Kommentoi