Podcast: Kallis hinta ei takaa tuotteen vastuullisuutta

EK:n podcast-sarjassa ”Vastuullisuuden suunnannäyttäjät” toimittaja Ville Blåfield pui yritysmaailman vaikuttajien kanssa arvojen ja johtajuuden merkitystä yritysten vastuullisuuden edistämisessä. Neljännessä osassa äänessä Suomen Tekstiili & Muoti ry:n toimitusjohtaja Anna-Kaisa Auvinen.

Toimittaja Ville Blåfield haastattelee eri toimialojen edistyksellisiä yritysvaikuttajia, jotka ovat omalla esimerkillään kannustaneet ja näyttäneet tietä yhteiskunnallisten haasteiden ratkomisessa – ja samalla tehneet kannattavaa liiketoimintaa. Miten erilaiset yritykset toteuttavat vastuullisuutta? Kenen arvoihin vastuullisuustekojen tulisi nojata? Mitkä tekijät ajavat yrityksiä vastuullisempaan toimintaan? Miten yrityksen omistajat ja johto voivat vauhdittaa vastuullisuuden edelläkävijyyttä ja toteutumista koko organisaatiossa?

Kuuntele jakso haluamassasi muodossa tai suoraan ikkunassa:

Kuuntele Apple Podcastina Kuuntele Android-laitteessa Kuuntele Spotifyssa Podcastin RSS-tilauslinkki

Osa 4:
Anna-Kaisa Auvinen: Kallis hinta ei takaa tuotteen vastuullisuutta

Suomen Tekstiili & Muoti ry:n toimitusjohtaja Anna-Kaisa Auvinen kertoo, miten kuluttajat vaativat muotialan yrityksiltä entistä suurempaa läpinäkyvyyttä ja vastuullisuutta. ”Kuluttajan näkökulmasta on aina hyvä tietää brändi, tuntea kuka on sen takana ja kuka viime kädessä vastaa, että asiat on hoidettu hyvin”, Auvinen toteaa.

 

Kuuntele myös podcast-sarjan aiemmat jaksot:

Osa 1: Tomi Lantto, Antell: Oma esimerkki on vahvinta viestintää
Osa 2: Minna Aila, Konecranes: Yrityksen on luotava oma vahva kulttuuri
Osa 3: Aila Aho: Vastuullisuus kannattaa myös taloudellisesti

Kommentit

Kommentoi