Hyvä yritys -kampanja kertoo yritysten merkityksestä suomalaiselle hyvinvoinnille
Sanokaa yritys, kun haluatte hyvää.
Hyvän yrityksen taktiikalla.
Hyvät yritykset tehdään tunteella ja taidolla.
Tänään käynnistyy Hyvä yritys -mainoskampanja. Syksyn aikana televisiossa, leffateattereissa, lehdissä, netissä ja somessa kerrotaan mainonnan keinoin yritysten roolista suomalaisen hyvinvoinnin varmistajana.
Kampanjassa kerrotaan, että hyvillä yrityksillä ei ole harmaita päiviä. Suomalaisten tileille maksetut palkat ja yhteiseen kassaan tilitetyt verot luovat suomalaisten yhteistä hyvinvointia. Hyvät yritykset työllistävät yhteensä lähes 1,7 miljoonaa suomalaista eri sektoreille, kautta maan. Hyvät yritykset tekevät töitä viisaampien ratkaisujen ja kestävämmän Suomen puolesta esimerkiksi investoimalla tutkimukseen, kehitykseen ja innovointiin yhteensä yli 4 miljardia euroa vuodessa. Hyvät yritykset tekevät kilpailukykyisiä tuotteita ja palveluita, joilla saadaan elintärkeitä vientituloja Suomelle.
Kampanjassa lainataan suomalaisille tutuiksi ja jopa ikonisiksi tulleita mainoksia. Saarioisen Äitien tekemä ruoka, Pauligin Taidolla ja tunteella, Fazerin Sanokaa Fazer, kun haluatte hyvää tai Nesteen Yhden pysähdyksen taktiikka ovat mainostoimisto Bob the Robotin käsittelyssä saaneet uudet sanoitukset. Elisan Hintasaarnaajat kiertävätkin nyt Jenkeissä kertomassa hyvinvointiyhteiskunnan iloista. Saarioisen pikkulapset eivät kinastelekaan hiekkalaatikolla siitä, kenen äiti tekee parasta ruokaa, vaan kenen äidin työ on tärkeintä.
Osoitteessa ek.fi/hyvayritys lukuisat isot ja pienet yritykset kertovat olevansa hyviä yrityksiä. Kannattaa käydä tutustumassa perusteluihin!
Miksi tällainen kampanja on nyt paikallaan?
Yritykset jäävät usein varjoon, kun puhutaan suomalaisesta hyvinvoinnista. Yrityksillä on kuitenkin ratkaiseva rooli hyvinvointiyhteiskunnassamme: ne rahoittavat sen. Yritykset työllistävät, maksavat erilaisia veroja ja tuovat vientituloja. Työnantajina yritykset mahdollistavat työntekijöiden veronmaksun. Ilman näitä tuloja yhteiskunta ei pysty ylläpitämään kaikille kuuluvaa hyvinvointia.
Maailma on rajussa muutoksessa. Ilmastonmuutos tuo vakavia seurauksia koko maapallolle, koronapandemia aiheutti paitsi inhimillistä kärsimystä, myös kovaa velkaantumista, jonka vaikutukset tulevat tuntumaan myöhemmin.
Yrityksillä on sekä talouden kääntämisessä että globaalien ongelmien ratkaisemisessa tärkeä tehtävä. Kestävä, siis myös ympäristön kannalta kestävä talouskasvu maksaa velkamme. Yritysten energia-, ilmasto- ja ympäristöinnovaatiot auttavat ilmastonmuutoksen pysäyttämisessä. Lääketeollisuus kehittää uusia ratkaisuja kulkutauteja ja muita viheliäitä sairauksia vastaan. Konkreettisia esimerkkejä löytyy paljon ja kaikilta toimialoilta. Niitä esimerkkejä tulemme kertomaan syksyn mittaan.
EK on kampanjan rahoittaja. Tässä kampanjassa emme kuitenkaan ole pääroolissa, vaan halusimme antaa äänen yrityksillemme. Hyvä yritys kertoo tarinaa suomalaisen hyvinvoinnin takaajista.