Janne Peljo on valittu EK:n ilmastoasiantuntijaksi

21.09.2021

Janne Peljo aloittaa 13.10. EK:n johtavana ilmastoasiantuntijana. Hän toimii tällä hetkellä Sitrassa Ilmasto- ja luontoratkaisut -tiimin projektijohtajana. Peljo on toiminut Sitrassa pitkään ilmastokysymysten parissa, ja sitä ennen yksityisellä sektorilla erilaisissa yritysstrategian, liikkeenjohdon konsultoinnin ja rahoitussektorin tehtävissä.

Koulutukseltaan Peljo on kauppatieteiden maisteri Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta pääaineenaan rahoitus, minkä lisäksi hänellä on kansainväliseen liiketoimintaan ja strategiaan painottuva CEMS MIM -tutkinto Aalto-yliopistosta ja HEC Parisista.

”Ratkaisujen tuottaminen ilmastonmuutokseen ja luontokatoon on EK:n keskeisiä prioriteetteja. On hienoa saada joukkueeseemme Janne Peljon kaltainen osaava ja innostunut huippuammattilainen tätä tärkeää työtä tekemään”, toteaa EK:n elinkeinopolitiikasta ja EU-asioista vastaava johtaja Petri Vuorio.

”Ilmastonmuutoksen hillintä ja luonnon monimuotoisuuden hupeneminen ovat aikamme vakavimpia kriisejä. Niiden ratkaiseminen vaatii ennennäkemättömiä investointeja puhtaisiin ratkaisuihin. Tämä avaa suomalaisille yrityksille merkittäviä mahdollisuuksia. Kulkemalla kehityksen kärjessä suomalaisella elinkeinoelämällä on parhaat mahdollisuudet menestyä. Olen innoissani päästessäni auttamaan suomalaista elinkeinoelämää ratkomaan ilmastonmuutosta ja samalla kasvattamaan Suomen hiilikädenjälkeä maailmalla”, toteaa Janne Peljo.

Valokuva: Miikka Pirinen / Sitra