EK:n uusi viestintäjohtaja Jenni Järvelä: Suomi elää murrosta, EK:lla tärkeä rooli
Elinkeinoelämän keskusliiton uusi viestintäjohtaja Jenni Järvelä näkee EK:lla merkittävän roolin siinä, miten Suomi selättää nykyiset vaikeutensa ja kääntää kurssin kasvuun. Suomi elää murrosvaihetta. EK voi vaikuttaa isosti siihen, miten Suomen käy, Järvelä perustelee siirtymistään EK:n palvelukseen.
Sanomalehden päätoimittajana ja erilaisissa päällikkötehtävissä Järvelä seurasi ja kommentoi yhteiskunnallista keskustelua ja myös EK:n kannanottoja. EK:n toiminnassa yhdistyy hänen mielestään kiinnostavalla ja tärkeällä tavalla yritystoiminta ja vaikuttaminen yhteiskunnalliseen päätöksentekoon. Suomi ei pärjää ilman menestyviä yrityksiä.
Vasta nimitetty viestintäjohtaja ei halua vielä etukäteen julistaa, mihin asioihin hän ensimmäisenä tarttuu uudessa pestissään. Tärkeintä on, että EK:lla on selvät viestit ja näkemys siitä, mihin se haluaa vaikuttaa. Se antaa viestinnälle ja koko työyhteisölle hyvät eväät toimia.
– EK on asiantuntijaorganisaatio, ja tämä asiantuntijuus on tärkeää tuoda laajasti esiin, hän painottaa.
Viestintä on viime vuosina ollut suurten mullistusten kourissa. Yksi trendi ylitse muiden on digitaalisuus ja monikanavaisuus. Tämä ilmiö ei koske ainoastaan mediaa vaan se on tullut osaksi kaikkien työtä. Se vaikuttaa luonnollisesti myös organisaatioviestintään.
Järvelä aloittaa EK:n viestinnässä 29. helmikuuta. Viimeksi hän on toiminut ET-lehden toimituspäällikkönä.