Ilari Kallio EK:n Brysselin toimiston päälliköksi

16.04.2024

OTK, varatuomari Ilari Kallio (43) on valittu Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n Brysselin toimiston päälliköksi. Hän aloittaa tehtävässä 19.8.2024. Kallio siirtyy EK:hon Kaupan liiton EU-edunvalvonnan johtavan asiantuntijan paikalta.

Ilari Kallio on myös aiemmin työskennellyt EK:ssa, muun muassa EU- ja kauppapoliittisena asiantuntijana. Lisäksi hän on toiminut Teknologiateollisuus ry:n työmarkkina-asiantuntijana ja käräjänotaarina Helsingin käräjäoikeudessa.

Lähivuosina tehdään isoja EU-päätöksiä, jotka vaikuttavat meihin kaikkiin – turvallisuuteen ja kriisinkestävyyteen, investointien ja työpaikkojen sijoittumiseen, vihreän siirtymän onnistumiseen ja sisämarkkinoiden pelisääntöihin. EU-asiat ovatkin EK:n uudessa strategiassa entistä keskeisemmässä roolissa.

”Toivotan Ilarin lämpimästi EU-tiimiimme ja Brysselin toimistomme vetäjäksi. EU-edunvalvonta on EK:lle ensiarvoisen tärkeää, ja Brysselin-toimisto on tässä työssä avainasemassa. Nyt on hyvä hetki edistää EU:n kilpailukykyä, toimivia sisämarkkinoita ja kunnianhimoista vihreän kasvun politiikkaa sekä vahvistaa Suomen turvallisuutta ja vaikuttavuutta unionissa”, EK:n EU-asioiden johtaja Lotta Nymann-Lindegren toteaa.

”Tämä on minulle hieno mahdollisuus jatkaa työtäni elinkeinoelämän puolestapuhujana Brysselissä. Ei vain EK:lla, vaan kaikilla suomalaisilla toimijoilla on nyt toiminnan aika ja paikka EU-vaikuttamisessa”, Ilari Kallio sanoo.

Kuva: Kaupan liitto