Leena Mörttinen EK:n johtajaksi

30.05.2012

Valtiotieteen tohtori Leena Mörttinen on nimitetty EK:n kilpailukyky ja kasvu -vastuualueen johtajaksi ja EK:n johtoryhmän jäseneksi 1.8.2012 alkaen.

Hän työskentelee tällä hetkellä Nordeassa Eurooppa-asioista vastaavana johtajana. Sitä ennen hän on toiminut muun muassa Nordean Suomen pääekonomistina, Suomen pankissa neuvonantajana ja Euroopan Keskuspankissa vanhempana ekonomistina.

EK on organisoinut toimintaansa uudelleen ja uusittu organisaatio aloittaa 1.6. Kilpailukyky ja kasvu  -vastuualueeseen kuuluvat muun muassa elinkeino- ja kauppapolitiikkaan,  kansainvälistymiseen, innovaatioympäristöön ja yritysten kasvuun liittyvät asiat.

– Yritysten kansainvälisestä kilpailukyvystä huolehtiminen on EK:n strategian ytimessä. Leena Mörttisen kokemus kansainvälisestä yritystoiminnasta täydentää EK:n johtoryhmää erinomaisesti.  Hänellä on vahva tuntuma yritysten kasvun ja kansainvälistymisen haasteisiin ja tätä osaamista tarvitsemme tulevaisuudessa yhä enemmän, sanoo EK:n toimitusjohtaja Mikko Pukkinen.

Lisätietoja:

Mikko Pukkinen, p. 4202 2400