Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat hyvän kesätyön periaatteisiin

Tulosta

Vastuullinen kesäduuni 2016 -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille kesätöitä ja kehittämään omia kesätyöprosesseja. Taloudellinen tiedotustoimisto TATin ja T-Median yhdessä luotsaama Vastuullinen kesäduuni -kampanja on käynnissä kuudetta kertaa.

Vastuullinen kesäduuni on suunnattu 14–29-vuotiaille nuorille. Kampanja tähtää sitouttamaan entistä enemmän työnantajia toimimaan yhteiskunnallisen hyvän puolesta ja tarjoamaan nuorille laadukkaita kesätyöpaikkoja. Vuonna 2015 kampanjaan osallistui 262 työnantajaa lähes 40 000 vastuullisella työpaikalla.

Nuoren kesätyöpaikan etsimistä on haluttu helpottaa. Siksi vastuulliset kesätyöpaikat kootaan tällä kertaa yhteistyössä Oikotien kanssa suoraan kampanjasaitille, josta nuorten on ne helppoa löytää.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat kuuteen hyvän kesätyön periaatteeseen, jotka ovat hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja työtodistus.

Ohjeet kampanjaan ilmoittautuville työnantajille ja kesätyönhakijoille:  www.kesaduuni.org