Jyri Häkämies: Rohkeassa Suomessa osataan tehdä myös kipeitä päätöksiä

Vaikka yhteiskuntamme natisee monella tapaa liitoksistaan, meiltä puuttuu edelleen rohkeus uudistua ja tehdä tarvittavia päätöksiä Suomen etujen mukaisesti. Asetumme helposti toisiamme vastaan, vaikka tiedämme, ettemme voi jatkaa nykyistä menoa. Nykyinen ilmapiiri on lannistavaa, se ei rohkaise ketään, EK:n toimitusjohtaja Jyri Häkämies sanoo.

Häkämiehen mukaan ajatus yhteiskunnallisesta, keskustelevasta kampanjasta syntyi pitkän harkinnan myötä.

– Näemme, että pelkkä väittelymäinen, osin vastuutonkin keskustelu heikentää entisestään kaikkien uskoa Suomen menestymiseen.  Elinkeinoelämänkään maine ei ole paras mahdollinen. Kampanjan avulla yritämme kertoa kiihkottomasti, miksi tarvitsemme menestyviä yrityksiä ja mitä yhteiskuntamme tarvitsee lähivuosina. Kampanja on kaikille toimijoille avoin, Häkämies sanoo.

Rohkea Suomi luo keskustelua Suomen tulevaisuudesta

Miten työpaikat syntyvät? Miltä tuntuu perustaa oma yritys ja palkata työntekijöitä? Miten hyvinvointiyhteiskuntamme toimii? Kuka maksaa koulutuksen, terveydenhuollon tai vanhempainvapaat?

Rohkea Suomi -kampanja kertoo, miten hyvinvointimme rakentuu ja miten tärkeä menestyvien yritysten rooli on sen luomisessa. Tarinallisuuteen, videosisältöihin ja pelillisyyteen nojaavalla kampanjalla tavoitellaan erityisesti nuoria ja nuoria aikuisia. Hanke haastaa suomalaiset uudistumaan.

Vuoden 2015 loppuun jatkuvan Rohkea Suomi -kampanjan kohderyhmänä on suuri yleisö, erityisesti nuoret ja nuoret aikuiset.

Kampanja tarjoaa tarinoita, tietoa ja mahdollisuuksia omiin oivalluksiin. Kerronnassa käytetään runsaasti videosisältöjä, infografiikkaa, testejä ja pelejä.

Ensimmäisen vaiheen teemana on yrittäjyys. Yrittäjätarinansa videolla kertovat Mendorin Kristian Ranta, Lappset Groupin Johanna Ikäheimo, Genelecin Ilpo Martikainen sekä Helkama Veloxin Satu Helkama.  Lisäksi ihmisiä kannustetaan tekemään testi, joka paljastaa, millainen yrittäjäura kullekin parhaiten sopisi.

Muita teemoja ovat hyvinvointiyhteiskunta ja verotus, osaaminen ja työelämä sekä kansainvälisyys.

Marraskuussa käynnistyvä kampanjan road show kiertää maaliskuuhun mennessä koko Suomen. Tapahtumat on suunnattu erityisesti nuorille ja yrittäjille.

Kampanjan toteuttaa Taloudellinen tiedotustoimisto TAT. Kampanjan rahoittajia ovat Elinkeinoelämän keskusliitto EK ja Teollisuuden ja työnantajain keskusliiton (TT) -säätiö.

– Tarvitsemme rohkean, uudistuvan ja keskustelevan yhteiskunnan, joka kannustaa perustamaan yrityksiä, luomaan työpaikkoja ja tekemään arvokasta työtä. Hyvinvoinnin ylläpitäminen vaatii uskallusta, jopa uhrauksia.  Sen vuoksi nimeksi valikoitui Rohkea Suomi. Kampanja on avoin ja rehellinen, se ei ole ketään vastaan, se toimii kaikkien yhteiseksi eduksi, sanoo toimitusjohtaja Kari Väisänen TATista.

Kampanjasivusto: http://rohkeasuomi.fi
Facebook: http://www.facebook.com/rohkeasuomi
Twitter: http://twitter.com/RohkeaSuomi
Instagram: http://instagram.com/rohkeasuomi
Youtube: http://www.youtube.com/user/rohkeasuomi

Lisätiedot:

Jyri Häkämies, toimitusjohtaja
Elinkeinoelämän keskusliitto EK
Puh. 09 4202 2400

Kari Väisänen, toimitusjohtaja
Taloudellinen tiedotustoimisto TAT
Puh. 0400 138 767

Kommentit

Kommentoi